دكتور الجامعة كان عايز اروح معاه

امتى
عشق من شهر برضو
سليم معنى كلامك ده انى اول ما شوفتك اتجوزتك على طول صح
عشق ايوه
سليم يعنى انتى عايزانى اصدق انك مش متجوزانى علشان الفلوس واحنا اتجوزنا فى المدة دى …..تقدرى تفهمينى ايه اللى يخلى اى بنت تتجوز راجل متعرفوش بالسرعة دى والوقت ده …..بقولك ايه هو احنا عملنا فرح
عشق لأ
سليم ليه هو احنا متجوزين عرفى ولا حاجة
عشق لأ
سليم يعنى متجوزك فى الســ..ــر من غير ما حد يعرف
عشق لأ فى ناس عارفة أننا متجوزين
سليم اومال معملناش فرح ليه
عشق علشان ظروفى وقتها مش كانت تسمح أننا نعمل فرح
سليم وايه هى ظروفك دى بقى
عشق كنت فى الفترة دى عامية وعملت العملية من كام يوم بس ورجعت اشوف تانى
سليم يعنى أنا كنت متجوزك وانتى عامية
عشق اه
سليم انت بتهزرى معايا ولا فكرانى غبى
عشق ليه انا عملت ايه
سليم يعنى انتى بتقولى انى اول ما شوفتك اتجوزتك وكمان كنتى عامية ومتجوزك على سنة الله ورسوله ايه اللى يخلينى اتجوزك وقتها بقى ……بلاش دى انتى وافقتى عليا ازاى وانتى متعرفنيش ولا شوفتينى
عشق علشان اهلى قالولى انى اتجوزت وانت جيت قولتلى انى جوزك وانا مش كنت اعرف
سليم يعنى انتى اتجوزتينى من غير ما تعرفى
عشق ايوه
سليم الصراحة براڨو عليكى انتى ممثلة هايلة بي مش ملاحظة أن تمثيلك ده مش ممكن حد يصدقه ….مبالغ فيه زيادة عن اللزوم
عشق بدموع انت فاكرنى بكدب عليك
سليم لأ أنا مش فاكرك أساسا بس متأكد إنك كدابة
عشق صدقنى يا سليم هتندم على كلامك ده بعدين
سليم احترمى نفسك وانتى بتتكلمى معايا ….انتى مش عارفة
انا مين ولا ايه
عشق لأ عارفاك يا سليم ….عارفاك كويس اوى
سليم سليم بيه
عشق ايه !!
سليم لما تتكلمى معايا تقولى سليم بيه
عشق حاضر يا سليم بيه
سليم بما أن دادة سميحة بتقول انك مراتى ف انا هحاول اتقبل الموضوع بس خليكى عارفة انك هتتكلمى معايا بحدود
وهتعملى كل اللى هقوله من غير نقاش فاهمة
عشق فاهمة
سليم ايوه كدة طول ما انتى بتسمعى الكلام هتتأقلمى بسرعة وهتكونى مرتاحة …..اه صحيح انتى اسمك ايه
عشق وهى تضحك عشق ….اسمى عشق
سليم انتى بتضحكى على ايه هو انا قولت نكتة
عشق لأ اصل انا اول ما اتجوزنا مش كنت عارفة اسمك ودلوقتي انت اللى مش فاكر اسمى
سليم هو انتى فكرانى هصدق الكدب اللى بتقوليه لأ وكمان مكملة كلام وكإنى مصدق حاجة من اللى بتقوليها
عشق انا مش بكذب على فكرة …..عاوز تصدق كلامى صدق مش عاوز براحتك ….عن اذنك
سليم رايحة فين
عشق وده يهمك في ايه
سليم لما أسألك تردى على طول
عشق هخرج بره علشان انا مش بحب اكون موجودة مع انسان فاكر انى طماعة وبكدب عليه
خرجت عشق وتركته يفكر في كلامها ويحدث نفسه هو معقول اكون انا ظلمتها … لأ لأ ما هو برضو كلامها مش منطقى ازاى يعنى احبها واتجوزها فى نفس الوقت وكمان معملش فرح ….اكيد في حاجة غلط وانا لازم اعرف
خرج سليم من المستشفى ورجع إلى القصر مع عشق وسميحة وتركتهم عشق بمفردهم وذهب إلى الغرفة
سميحة أطلع يا سليم ارتاح شوية انت لسه تعبان
سليم دادة سميحة استنى انا عاوز أسألك على حاجة
سميحة خير يا ابنى فى ايه
سليم هو انتى متعرفيش انا وعشق اتجوزنا ازاى
سميحة ………
سليم انتى ساكتة ليه يا دادة
سميحة انا خاېفة اقولك حاجة وتتعب انت سمعت الدكتور لما قال انك لازم تفتكر كل حاجة لوحدك
سليم متقلقيش يا دادة انا كويس بس علشان خاطرى ريحينى وقوليلى اتجوزتها ازاى
سميحة بص هو انا معرفش ايه الموضوع بالظبط بس كل اللى اعرفه انك اول يوم جيت بيها هنا كنت شايلها على ايدك وهى كانت تعبانة اوى وانا لما سألتك عليها قولتلى أنها مراتك …..بس ده كل اللى اعرفه يا ابنى
سليم طب انا كنت بعاملها ازاى …… كنا عاملين ازاى
سميحة لما كنت بشوفك وانت بتتعامل معاها كنت بحس انى معرفكش وانك واحد غريب
سليم ليه يعنى
سميحة يا سليم انت شديد مع الكل ومفيش حد بيقرب منك كلهم بيخافوا منك ومن تصرفاتك بس انت معاها كنت انسان تانى كنت بحس انك بتتعامل مع بنتك مش مراتك كنت ب تهتم بأصغر تفصيلة فى حياتها وكنت بتحب كل حاجة فيها ومفيش حد كان يقدر يقرب منها وكنت بتغير عليها منى انا ….
سليم انا كنت بعمل كدة !
سميحة واكتر من كدة كمان …..طب انت عارف انها اول ما عملت العملية وبقت تشوف ورجعت زى الاول انت كنت مضايق وجيت وقولتلى انك زعلان
سليم ليه
سميحة علشان هى بقت تعمل كل حاجة لوحدها وانت كنت بتحب تساعدها فى كل حاجة اما بعد ما شافت ف انت اتحرمت من الحاجات دى وكنت زعلان اوى
سليم اااه …..دماغى
سميحة پخوف مالك يا سليم فى ايه
سليم مش عارف يا دادة دماغى حاسس انها ھتنفجر من كتر الۏجع
سميحة بعد الشړ عليك يا ابنى …..اقعد وانا هجبلك العلاج …….بالشفا أن شاءالله
سليم شكرا يا دادة
سميحة انا قولتلك يا ابنى بلاش احكيلك ولازم نسمع كلام الدكتور
سليم خلاص يا دادة انا كويس …..انا هطلع انام وانتى كمان روحى نامى تصبحى على خير
سميحة وانت من أهله يا ابنى
دخل سليم الغرفة ووجد عشق جالسة على السرير وتبكى بشده ف تألم لرؤيتها هكذا وتذكر كلام دادة سميحة
سليم احم
……مساء الخير
عشق ……….
سليم انتى مش عاوزة تتكلمى معايا
عشق وانت عاوز تتكلم مع واحدة طمعانة فى فلوسك وكمان بتكدب عليك ليه
سليم ما هو انتى كمان كمان لازم تقدرى موقفى لما اقوم وتقولولى إنك مراتى فجأة كدة
عشق لأ مش فجأة ولا حاجة انت اللى مش فاكر
سليم طب ساعدينى
عشق اساعدك ازاى
سليم ساعديني انى افتكر ذكرياتنا سوا مع بعض
عشق طب انا ف ايدى ايه اعمله
سليم خليكى جنبى ……انا عارف ان اللى بقوله غريب وخصوصا بعد كلامى معاكى فى المستشفى بس بجد أنا عندى رغبة إنك تكونى جنبى
عشق طب لو انت مش افتكرتنى هنعمل ايه
سليم نعمل ذكريات جديدة لينا مع بعض لأنى بجد حابب افتكرك
أو احاول اعرفك من جديد
عشق طب ايه اللى خلاك تغير رأيك كدة
سليم بصراحة أنا سألت دادة سميحة علاقتنا مع بعض كانت عاملة ازاى ولما حكتلى صحيح انى استغربت بس حبيت كلامها اوى
عشق ماشى
سليم طب ايه
عشق ايه !!
سليم لسه زعلانة منى
عشق لأ
سليم صافى يا لبن
عشق حليب يا قشطة
سليم طب يلا ننام
عشق ماشى
سليم انتى رايحة فين
عشق هنام
سليم هتنامى فين
عشق
على الكنبة
سليم ليه
عشق هو ايه اللى ليه
سليم قصدى يعنى انتى كنتى بتنامى فين قبل الحاډثة
عشق ع السرير
سليم طب وانا
عشق ع السرير برضو
سليم طب خلاص مفيش حاجة هتتغير احنا اتفقنا إنك تساعديني نرجع زى الاول
عشق ماشى …….بعد فترة …….سليم انت نمت
سليم لأ كنت مستنيكى
عشق مستنينى ازاى
سليم مش عارف بس كنت حاسس انك هتتكلمى معرفش ليه
ضحكت عشق بقوة عليه
سليم انتى بتضحكى على ايه
عشق سبحان الله انت نسيت كل حاجة ما عدا دى
سليم قصدك ايه
عشق قصدى انى فعلا دائما بسألك قبل ما ننام على أى حاجة بس بيبقى من غير قصدى والله هى الأسئلة بتيجى فى دماغى ف الوقت ده
سليم كنتى عاوزة تسألى على ايه
عشق اه الصراحة…..كنت ….ع عايزة …..اصل
سليم فى ايه مالك انتى خاېفة تسألى
عشق لأ اصل بصراحة نسيت كنت عاوزة أسألك على ايه
سليم بضحك انا اللى ناسى مش انتى
عشق يوووو بقى …..متضحكش عليا
سليم حاضر يا قلب سليم
عشق انت قولت ايه
أدرك سليم ما قاله وارتبك منها انا مش عارف قولتها ازاى انا آسف لو ضايقتك
عشق لأ مزعلتش بالعكس ده انت كنت على طول بتقولها معنى كدة إنك ممكن تفتكر كل حاجة بسرعة
سليم اه ممكن ……يلا ننام بقى ولا ايه
عشق ماشى ……تصبح على جنة
سليم وانتى من أهلها
نامت عشق وظل سليم مستيقظ لا يعرف لماذا لا ينام وحاول كثيرا النوم ولكنه فشل فإستيقظت عشق بسبب تحركاته الكثيرة
عشق بنوم فى ايه يا سليم مالك
سليم مش عارف انام
عشق فى حاجة بټوجعك
سليم لأ بس مش عارف مش جاى لى نوم ليه …..انا أصلا مش بعرف انام بالليل علشان فى كوابيس بتجيلى كدة عن الماضى …….متشغليش بالك انتى
فهمت عشق معنى كلامه بس انت كنت بتنام يا سليم
سليم بجد ! طب دلوقتى مش عارف انام ليه
حل الصباح واستيقظ سليم باكرا ينظر لها ويفكر ماذا يفعل فهو كان يريد تركها ولكنه يشعر بالراحة بجانبها
سليم معقولة اكون كنت بحبها فعلا ….بس ازاى حبيتها …انا كنت جاى مصر علشان انتقم منهم وارجع تانى بس هى طلعت فجأة كدة…..يا ترى طلعتيلى منين وايه حكايتك
عشق ايه ده انت صحيت ……صباح الخير
سليم صباح السكر ……ايه كل ده نوم ……اه على فكرة أنا حبيت الطريقة اللى نيمتينى بيها امبارح
عشق بخجل هااا …..أنا هقوم اخد شاور
سليم ماشى يا واد يا مكسوف انت
ذهبت عشق إلى الحمام مسرعة وهو ضحك على منظرها ونزل إلى مكتبه لكى يفحص بعض الملفات
سليم فعلا كلامهم صح انا نفذت صفقات كتير الشهرين اللى فاتوا ومش فاكر منها حاجة …….ايه ده ايه الملف ده
فتح سليم الملف واڼصدم مما بداخله فهذا هو الملف الذى أعطاه له زياد والذى يكشف أن عشق بنت عمه عثمان
عشق بفزع فى ايه يا سليم مالك
سليم مستحيل الكلام ده
زياد لأ مش مستحيل وهى دى الحقيقة …ولو مش مصدقنى انزل معايا المخزن وانت هتشوف أهلها اللى حبسهم علشان خاطرها
اخذ زياد سليم إلى المخزن وبالفعل رأى أهل عشق وكان لا يفهم شئ ويشعر أن عقله توقف
زياد أظن دلوقتى فعلا عرفت كل حاجة وفهمت معنى الکاړثة اللى انت عملتها بسبب غبائك وتسرعك
سليم انا مش قادر استوعب الكلام اللى انت بتقوله
زياد اسمع كلامى ده كويس يا سليم ….لو مراتك حصلها حاجة انت ھتموت وراها على طول ولو مش دلوقتي فأول ما تفتكر كل حاجة انت اللى ممكن ټموت نفسك
سليم كدب ….كدب ….اكيد كل الكلام ده كدب انتوا عايزين تضحكوا عليا
زياد انت ايه يا اخى …حيوان ده حتى الحيوان بيحس إنما انت جنسك ايه ……كنت فاكر انك اتغيرت بس للأسف لسه زى ما انت ….الاڼتقام عمى عينك ومبقتش عارف تفرق بين الناس وتعرف مين الحلو ومين الۏحش……يا سليم فوق بقى من اللى انت فيه
سليم انا مستحيل أصدق ولا كلمه من اللى بتقوله ده وابعد عني انا لازم الحقهم واخلص عليها نهائى وابعت جثتها لابوها
زياد وانا قولتلك الكلام ده على جثتى يا سليم ….ورفع زياد المسډس فى وجهه
سميحة يا رب يا ابنى بس سليم فين
زياد هنا فى المستشفى
سميحة يالهوى جه هنا …طب هنعمل ايه اكيد هيحاول ېقتلها تانى
زياد مټخافيش سليم مستحيل يقرب منها
—
-
انا حامل من جوز بنتي..نوفمبر 21, 2024
-
اب يوصل ابنته كل يومنوفمبر 21, 2024
-
جوزي كان مفهمني انه مسافر شغل..نوفمبر 21, 2024
انا هتصرف معاه
سميحة ربنا يهديك يا سليم و يشفى عشق وتطلع بالسلامة
زياد أن شاءالله
مر أربع ساعات على عشق فى غرفة العمليات ولم تخرج وأما سليم فهو ما زال فاقد الوعى ف شعر زياد بالخۏف عليه فهو صديق عمره وهما أكثر من إخوة فذهب إلى الطبيب وسأله
دكتور اتفضل يا حضرت الظابط
زياد شكرا ……انا كنت جاى أسألك هو سليم لحد دلوقتي نايم ليه هى الضړبة اللى على دماغه ممكن تكون أذته اوى خصوصا أنه لسه عامل حاډثة
الدكتور اه مانا لاحظت أنه فى خبطة
جامدة على دماغه نتيجة الحاډثة بس عايز أسألك هو الدكتور اللى متباع معاه قال ايه بالظبط …يعنى الخبطة أثرت عليه
زياد ايوه هو فقد الذاكرة بس مؤقتا يعنى ونسى آخر
شهرين بس من حياته
الدكتور كدة فى احتمالين واحد حلو وواحد وحش
زياد ايه هو الۏحش
الدكتور أنه ممكن يفقد الذاكرة نهائى وميفتكرش حتى هو مين أو اسمه ايه
زياد والحلو
الدكتور ممكن يفتكر الشهرين اللى نسيهم ويرجع طبيعى زى الأول
زياد يا رب ده اللى يحصل …..بس احنا هنعرف ازاى
الدكتور لما يفوق هنقدر نعرف
زياد طب هو المفروض يفوق امتى
الدكتور والله هو مفيهوش حاجة تخليه نايم كل ده يعنى ممكن يفوق ف اى وقت
زياد شكرا ……عن اذنك
الدكتور اتفضل
ذهب زياد إلى سميحة التى تجلس أمام غرفة العمليات وتبكى على عشق التى ټصارع المۏت بالداخل ولم يخرج أحد من الغرفة إلى الآن فحاول أن يهدئها ورن هاتفه وكان أحد حراسه الذى تركهم عند سليم بالغرفة يخبره أنه استيقظ ويجب أن يذهب لكى يهدئه ….. أما سليم فإستيقظ وجد مستقرة
سليم افتح الكلبشات دى يا زياد
أمر زياد حراسه بأن يفتحوا الكلبشات ونهض سليم من على السرير ووجهه خالى من اى تعبير فشعر زياد بالخۏف عليه
زياد سليم انت كويس
سليم خدنى عند عشق يا زياد انا عاوز اروح لها
زياد ماشى …يلا
ذهب سليم مع زياد إلى غرفة العمليات وما إن رأت سميحة سليم حتى ضړبته كف على وجهه وهى تصرخ عليه وهو لا يتحرك
سميحة بعصبية دى اول مرة أمد ايدى فيها عليك …..المرحومة أمك كانت اعز من اختى وانا ربيتك واعتبرتك ابنى وعمرى ما زعلتك ولا رفضت ليك أى حاجة ….ليه تعمل كدة قولى ليه عملت كدة
ف مراتك لما انت عاوز تموتها اتجوزتها ليه ….حرام عليك هى عملتلك ايه لو امك كانت عايشة لحد دلوقتي عمرها ما كانت هتقبل انك تعمل حاجة زى دى ….انا بقولك من دلوقتى لو عشق حصلها حاجة هتكون انت السبب وانا عمرى ما هسامحك
زياد اهدى يا دادة ….. إن شاء الله هتبقى كويسة
جلس سليم على الأرض أمام غرفة العمليات يسند ظهره على الحائط ويغمض عينيه ولا يشعر بأى شئ حوله ويتذكر أوقاته مع عشق وتذكر كيف تحدث معها فى المستشفى وكيف ضربها پالنار وهو ينظر لها وإنهار من البكاء فحاول زياد أن يهدئه ولكنه فشل فنظرت له سميحة وتألمت من منظره فهى تعلم أنه إذا كان بوعيه ويتذكر عشق مستحيل أن ېؤذيها فذهب إليه وجلست أمامه
سميحة اهدى يا سليم اهدى هى إن شاء الله هتقوم وهتبقى احسن من الاول
سليم انا اللى قټلتها يا دادة انا اللى قټلت البنت الوحيدة اللى حبيتها …انا مقدرش اعيش من غيرها ….حد يقولها انى هعمل أى حاجة هى عوزاها بس تقوم وترجعلى والنبى دى حبيبتى انا وبنتى انا …..متسبنيش لوحدى يا عشق …اااااه يارب احرمنى من اى حاجة الا هى انا عارف انى مستحقهاش بس مش هقدر اعيش من غيرها …..اعملوا فيا اللى انتوا عايزينه بس رجعوهالى والنبى …اه يا عشق متسبنيش
بكى زياد على حالة صديقه الذى لأول مرة يراه ضعيف وسميحة تحاول أن تهدئه وبعد فتره طويله خرج الطبيب من الغرفة فنهضوا سريعا يسألوه عن حالتها
سليم عشق …عشق كويسة صح قول أنها كويسة
زياد اهدى يا سليم …..اخبارها ايه يا دكتور
الدكتور للأسف يا جماعة حالتها وحشة جدا و الړصاصة كانت قريبة اوى من القلب ومكانها خطېر ….ده قلبها وقف فى العملية ست مرات عارفين يعنى ايه ست مرات يعنى دى واحدة مش عايزة تعيش أساسا ومش متمسكة بالحياة ف دلوقتى اللى نقدر نعمله أننا ندعيلها ولو حالتها استقرت 48 ساعة الجايين هتبقى عدت مرحلة الخطړ ودلوقتي هننقلها الرعاية …..عن اذنكوا
اخرجوا عشق من غرفة العمليات وهم ينظرون لها والدموع تنهمر من أعينهم أما سليم ما إن وقع نظره عليها حتى أبعده سريعا فهو لا يستطيع أن ينظر لها بعد ما فعل وكره نفسه وخرج من المستشفى وعندما نظر زياد حوله ولم يجد سليم خرج يبحث عن سليم فهو ليس بحالته الطبيعة ومن الممكن أن يفعل بنفسه شئ خرج من المستشفى ونظر وجد سليم يضع المسډس على رأسه ويضغط
على الزناد
زياد بصړاخ سليييييييييم …..
عشق پصدمة ……..
سليم عشق
عشق ……….
سليم بالله عليكى يا عشق ردى متخلنيش اندم انى قولتلك ردى يا حبيبتي متخوفنيش عليكى
عشق بدموع ااا انا …..ه هو الكلام ده بجد قولى أنه كڈب والنبى يا سليم ارجوك
ضمھا سليم وبدأ يندم أنه اخبارها ششششش بس اهدى خلاص الكلام ده مش هيغير حاجة ما بينا
عشق يعنى الراجل اللى أنا طول حياتى عايشة معاه مش بابا يعنى كل حياتى كانت عبارة عن كڈبة وكمان يطلع ابويا الحقيقى اكتر واحد ظلمك ف حياتك …… لأ يا ربى والنبى
سليم اهدى ارجوكى انا مش قارد استحمل اشوفك بالمنظر ده اهدى يا روحى خلاص اعتبرى إن مفيش حاجة حصلت
عشق احكيلى كل حاجة من الاول يا سليم
سليم بلاش يا حبيبتي انا مش عاوز ازعلك اكتر من كدة
عشق بس أنا مش هرتاح الا لما أسمع احكيلى أرجوك
سليم حاضر ……بعد ما اتكلمت معاكى وقولتلك انى نازل شوية تحت لقيت زياد قاعد مستنينى وانا كنت قولتله انى عاوز كل المعلومات عن اهلك من اول ما اتولدتى لإنى بصراحة كنت شاكك أنهم مخبيين حاجة وفعلا ده اللى حصل زياد قالى إن مامتك اتجوزت عمى بعد ما أطــ..ــلقت من جوزها الاول اللى هو عايش معاكى على أساس أنه ابوكى واطلــ..ــقت بعد تلت شهور ورجعت لجوزها تانى وبعدها اكتشفت انها حامل بس عمى رفض يعترف ب اللى ف بطنها وقالها انه مش مسؤل عنه ولو حد عرف إن اللى ف بطــ..ــنها منه ھيقتلها وطبعا أنا لما عرفت الكلام ده كان لازم اتأكد وروحت ل مامتك وسألتها وهى أنكرت ف البداية بس
بعد كده اعترفت بإن الكلام ده صحيح بصراحة كنت متضايق من الحقيقة دى ف الأول ومش قادر أصدق بس بعد كدة قولت انك ملكيش ذنب ف كل ده وانتى ضحېة بينهم وانا مستحيل ابعد عنك مهما كان وبعدين قررت انى ارجع البيت واعتذرلك على طريقتى معاكى يومها الصبح وفجأة حصلت الحاډثة وبعد كدة انتى عارفاها انى نسيت كل اللى بينا والطريقة اللى اتكلمت معاكى بيها ف المستشفى ولما رجعنا و انا صالحتك وقررت انى هحاول افتكرك تانى ولو محصلش هحاول أعرفك ولما صحيت الصبح نزلت المكتب علشان اشوف الشغل لقيت الملف ده على المكتب وطبعا كنت ناسى الكلام اللى بينى وبين زياد واول ما شوفت المكتوب افتكرت إنك بتخدعينى ودى كلها لعبة من عثمان وبعد كدة مشوفتش قدامى وحصل اللى حصل ولو زياد لحقنى انا كنت خسرتك لما رفضت إنك تروحى المستشفى وبعد كدة هو حكالى كل حاجة بس برضو مصدقتش ف ضربنى على دماغى ومحستش بنفسى الا وانا ف المستشفى وبدأت افتكر كل حاجة وافتكرت اللى عملته فيكى …. أنا آسف آسف سامحينى عارف انى غلط وظلمتك وانتى كان ممكن تخسرى حياتك بسببى بس صدقينى مقدرش اعيش من غيرك آسف
عشق انت مغلطش يا سليم أى واحد مكانك كان هيعمل اكتر من كدة أنا اللى لازم اعتذرلك لإنى بنت الراجل اللى دمرلك حياتك وانا مش هجبرك على حاجة لو عايز تسيبنى ف صدقنى انا مش هعارض لأنك معاك حق
سليم اسيبك ايه ده انا روحى فيكى هو انا أقدر اتنفس من غيرك حتى
عشق بدموع بس انا هفكرك بيه لإنى بنته
مسح سليم دموعها لأ يا حبيبتي انتى بنتى انا وملكيش غيرى انا ولا أنا ليا غيرك واحنا الاتنين ملناش غير بعض ….الله عليا بقول شعر والله






